O dabar - visa spauda tik apie JUS!

Jeigu jūsų tikslas - pasaulio užkariavimas, tuomet be bendradarbiavimo su žiniasklaida neišsiversite. Tame privalumų yra daugybė. Naujienos spaudoje apie jus sukuria patikimumo įspūdį, jos taip pat padeda skleisti žinią apie jūsų veiklą vis didesniam ir įvairesniam žmonių ratui.

Tačiau kaip ten patenkama? Nebijokite, ketvirtoji valdžia nesėdi stiklo rūmuose ant drakonų saugomos kalvelės - viskas kur kas paprasčiau.

  1. Visų pirma - ko jūs norite? Negalite norėti būti matomi visur, nes “Visur” reiškia ir nacionalinį dienraštį, ir muzikinį TV šou, ir žurnalą apie gėlių priežiūrą, ir tinklaraštį apie tai, kaip sulieknėti po gimdymo. Kas aktualu būtent jums ir kuo domisi būtent jūsų auditorija? Ką jie skaito, klauso, žiūri? Būkite labai specifiški, tačiau mąstykite plačiai. Jeigu jūs esate restorano šefas, atsiminkite, kad apie kulinariją kalbama: receptų leidiniuose, moteriškuose žurnaluose, nacionaliniuose ir regioniniuose laikraščiuose, daugumoje interneto portalų, ne tik kulinarinėse, bet ir kai kuriose gyvenimo būdų, žinių laidose ir t.t…
  2. Suraskite tuos žurnalistus, kuriems iš tiesų įdomi jūsų veikla. Ši taisyklė visų svarbiausia ir čia dažniausiai paslystama. Tai užima laiko. Tai gali atrodyti nuobodu. Tai… reikalinga. Pastebėjote, kad interneto portale yra rubrika apie kulinariją? Puiku. Su kuriuo redaktoriumi bandysite susisiekti? Vyriausiuoju? Ne. Su tuo, kuris rašo būtent jums aktualiomis temomis. Daugumos jų el. paštus rasite “Kontaktų” rubrikoje. Nenurodyta prie kontaktų? Ne viskas taip paprasta, paieškokite ilgiau. Peržiūrėkite, kas rašo jums patikusius straipsnius - galbūt tinkamą žmogų rasite ten?
  3. Parenkite pranešimą spaudai arba gerą straipsnio idėją. Ką pasirinkti? Pranešimas spaudai platinamas visiems žurnalistams, o straipsnio idėja paprastai yra specifiška, ji skirta konkrečiam leidiniui. Jeigu turite aktualią, laikui svarbią naujieną - rinkitės pranešimą spaudai. Jeigu niekuomet nesate nieko panašaus darę, kreipkitės į laisvai samdomus specialistus - jie jums gali parašyti profesionalų pranešimą spaudai. Tik pabandykite įsivaizduoti, kiek laiškų kasdien gauna žurnalistai - neapkraukite jų nereikalinga ar netinkamai parengta informacija. Pranešimo spaudai alternatyva gali būti jūsų sugalvota tema, skirta konkrečiam leidiniui. Jei turite žinių apie tai, ką Lietuvoje mažai kalbama, jei turite naujos informacijos apie plačiau žinomus faktus, galite duoti naudingų patarimų leidinio skaitytojams arba jūsų gyvenimo istorija panaši į tas, kurios aprašomos spaudoje - tuomet išsirinkite žurnalistą ir parašykite būtent jam skirtą asmeninį laišką su jūsų straipsnio idėja. Nesibaiminkite, naujų idėjų žurnalistai visuomet ieško - siūlydami geras temas, kurios aktualios būtent jiems, jūs tik padėsite. 
  4. Tyla? Priminkite apie save. Laukiate, laukiate ir… vis dar laukiate? Gali būti, kad jūsų laiškas gavėjui praslydo pro akis, gali būti, kad jis planavo atrašyti, tačiau kažkas skubaus įsiterpė ir pamiršo, o gali būti ir kad jam visiškai neįdomu. Praėjus kelioms dienoms nuo pirmojo jūsų laiško, gali būti metas žurnalistui vėl apie save priminti. Tačiau prieš tai dar kartą pasitikrinkite. Ar didelė galimybė, kad jūsų tema žurnalistui neįdomi? Didelė, jei kulinarinius patarimus siūlėte žurnalistui, kuris rašo apie mediciną. Taip pat, jei jūsų siūlomą temą jie aprašė prieš porą savaičių, tik jūs to nepastebėjote (visuomet pasitikrinkite!). Tačiau jeigu jūsų laiškas turėjo originalią temos idėją ir buvo skirtas žmogus, kuris toje srityje specializuojasi - tikrai verta apie save jam priminti dar kartą.
  5. Gavote atsakymą? Bingo. Jame gali būti trys galimybės:

I. Tema nesudomino. Tai nėra taip blogai kaip galite pamanyti - visų pirma, įsigilinkite kodėl ji nesudomino, o tuomet sugalvokite geresnę. Juk jūs jau turite tiesioginį kontaktą su žurnalistu!

II. Jie nori parašyti straipsnį pagal jūsų pasiūlytą idėją - puiku. Ruoškitės savo pirmajam interviu ir būkite pačiu geriausiu pagalbininku jiems (t.y. pažadėjau-padariau).

III. Jie priims jūsų parašytą straipsnį šia tema. Vėl gi, tai puikios žinios, jumis pasitiki. Ir vėl gi, jeigu pats neturite patirties rašant straipsnius, kreipkitės į laisvai samdomą specialistą. Na, o jei mėgstate rašyti "savo malonumui", tačiau nesate rašęs profesionalaus straipsnio, pasisamdykite laisvai samdomą specialistą individualioms rašymo pamokoms. Kiekvienas straipsnis turi savo specifiką ir tai, kas gražiai atrodo dienoraštyje, nelabai tinka spaudai.

 

Pavyko ar nepavyko, nepasiduokite ir nieko nepriimkite asmeniškai. Viskas gali judėti gera kryptimi ir staiga… BUM - išsiveržia koks ugnikalnis, prisidirba koks visuomenės veikėjas, ką nors negero prišneka priešiškai nusiteikęs valstybės kaimynas. Taip tiesiog yra. Jūsų užduotis - niekada nepasiduoti ir niekuomet nedemonstruoti savos nepasitenkinimo, kad kažkas nepavyko taip, kaip jūs tikėjotės.