IŠSISKIRK ARBA MIRK

issiskirk-arba-mirk

Per visus darbo komunikacijos srityje metus pastebėjau štai ką: neturi išskirtinumo - neturėsi ir pardavimo. Galima ginčytis, kad jei produktas išties naudingas, tas išskirtinumas nėra būtinas, bet… vandenį Saharos dykumoje pavyks parduoti nesunkiai, nes, taip, jūs sprendžiate problemą. Tačiau nepamirškite, kad Saharos dykumoje ir vanduo tampa išskirtinis… O kuo išskirtinis tas pats vanduo gyvenantiems Vilniuje?

Galvojate:

O ką, jei aš neturiu nieko išskirtinio?

O ką, jei aš parduodu vitaminą C - kas čia įdomaus?

Visų pirma, jeigu jau nusprendei parduoti vitaminą C, greičiausiai tai nutiko ne dėl to, kad uošvis pigiai pardavė paletę pakuočių ir sakė “Daryk ką nors su jom, man jau įgriso”. Spėčiau, jog prekiauti vitaminu C pasirinkai dėl to, kad:

A) vitaminas C šiuo metu labai populiarus, jo paklausa auga;

B) pastebėjai, kad tu gali pasiūlyti vitaminą C kur kas pigiau negu visos tinklinės vaistinės;

C) Lietuvoje iki šiol nebuvo organiško vitamino C, tad tu jį atvežei iš Australijos;

D) įprastas vitaminas C - bjauraus skonio, tad tu sugalvojai, kaip gaminti šokoladą su vitaminais.

Aš fantazuoju, bet čia pafantazuoti reikia ir jums. Na, bent jau būkite pirmuoju vitaminu C, kuris tinka VISAI šeimai - t.y. ne tik suaugusiems, ne tik vaikams, bet ir… augintiniams. O tai jau įdomu!

Neturėdama aiškaus išskirtinumo, savo nišos, aš nedrįsčiau pradėti nė vieno verslo. Ne dėl to, kad tai neįmanoma, bet dėl to, kad tai yra labai brangu. Klientų dėmesį vis tiek vienaip ar kitaip reikės užkariauti ir jei tai įmanoma padaryti tik pinigais… jums pavyks, bet gal geriau už tuos pinigus nusipirkti pilį Prancūzijoje?

O štai aiškus išskirtinumas jums padės visur. Pirmiausia, vaistinės lentynoje, kai pirkėjui nebeliks klausimų, kurį iš n beveidžių vitaminų pasirinkti. Ant pakuotės ryškiai užrašyta informacija jiems padės apsispręsti. Padės ir tai, kad jūsų vitaminų išskirtinė istorija jau bus kažkur girdėta - vadinasi, šis produktas yra patikimas.

Na, ir nepamirškite, kad jūs - ne tik verslininkas pilnais sandėliais vitaminų. Tikėtina, kad jūs ir jūsų komanda apie gerus/blogus vitaminus ir jų naudojimo efektyvumą žinote daugiau negu bet kuris iš mūsų. Jūsų istorija - tai ir eksperto istorija. Pasidalinkite patarimais su žurnalistais ar tinklaraštininkais, kuriems tai įdomu ir pajausite palengvėjimą. Pirmiausia, džiaugsis visa jūsų komanda, kai pamatysite, kad jūsų vitaminai staiga tampa matomi kiekviename naujienų portale. Žurnalistai džiaugsis, kad šiandien jūs pasidalinote naudinga informacija ir palengvinote jų dienos darbus. Gal galėsite tai pakartoti? Na, ir žinoma, potencialūs jūsų klientai, kurie net nežinojo, kad iki šiol vitaminą C vartojo neteisingai…

Ieškodami to, kas jus padaro kitokiu nei konkurentai, apgalvokite štai šias kategorijas:

  1. Produkto savybės 
  2. Produkto suteikiama nauda
  3. Vartojimo progos 
  4. Vartotojai, kuriems šis produktas skirtas
  5. Asmenybės, kuriančios šį produktą
  6. Produkto kilmė 
  7. Konkurencinė aplinka
  8. Suteikiama vertė

Na, o jeigu jau turite išskirtinumą, paieškokite dar vieno - nepamaišys ;)